Rozpoczął się Sezon Niedźwiedzia

sezon niedźwiedzia

W Gwincie zakończył się Sezon Miłości, a rozpoczął Sezon Niedźwiedzia. A wraz z nim w Gwincie nastąpiło trochę zmian. Przede wszystkim skupiły się one na balansie kart. Aktualizacja wprowadziła także długo oczekiwane drzewka sezonowe oraz specjalny tryb rozgrywki.

W specjalnym trybie na polu bitwy spotkamy Rozjuszoną Niedźwiedzicę, która na początku gry pojawi się na polu bitwy po obu stronach pola bitwy. Będzie miała 5 punktów siły i specjalne umiejętności:

  • Obaj gracze rozpoczynają grę z Rozjuszoną Niedźwiedzicą na polu bitwy
  • Na początku tury, jeśli nie kontrolujesz Niedźwiedzicy i nie spasowałeś, stwórz i wezwij ją do swojego rzędu bliskiego starcia
  • Na koniec każdej sojuszniczej tury zadaj wrogiej Niedźwiedzicy 2 pkt obrażeń
  • Zemsta: Twój przeciwnik dobiera kartę
  • Fatum

Pojawienie się Rozjuszonej Niedźwiedzicy na pewno nieco skomplikuje i urozmaici rozgrywkę oraz daje możliwość na powstanie nowych taktyk na rozegranie gry. Dostęp o specjalnego trybu uzyskają gracze, którzy osiągną 10 poziom.

Wraz z rozpoczęciem Sezonu Niedźwiedzia odblokowane zostały drzewka sezonowe. Każdy z graczy ma dostęp do dwóch drzewek sezonowych. W jednym z nich można odblokować specjalne ramki sezonowe, a w drugim sezonowy awatar i rewers. Oprócz tego znajdziemy tam typowe nagrody z drzewek sezonowych: złoto, meteorytowy pył i beczki.

Zmniejszona została również liczba wymaganych rozegranych gier do osiągnięcia 100% MMR frakcyjnego. Teraz jest to 25, a nie 40 gier. Poniżej można zobaczyć przykład zliczania punktów.

fmmr sezon niedźwiedzia

Poniżej możecie zobaczyć pełną listę zmian udostępnioną przez twórców Gwinta:

  • Karty premium, które wcześniej tworzyły tokeny bez wersji premium (jedynie z „efektem połysku”), teraz będą tworzyć wersje zwykłe tych tokenów.
  • Letho z Gulety: Przez 3 dni po wprowadzeniu aktualizacji karta ta będzie mieć zwiększoną wartość za zniszczenie. Po zniszczeniu karta ta zapewni graczowi taką samą ilość zasobów, jaka była wymagana do jej stworzenia. 

Nowe elementy gry:

  • Dodano Drzewka Sezonowe.
  • W Drzewku Sezonowym w Księdze Nagród znajdują się elementy z zadaniami. 
  • Nowy tryb gry: sezonowy.
  • Obecny tryb gry sezonowej: Sezon Niedźwiedzia.
  • Zmiana rozkładu ikon trybów gry w menu „Gra”.
  • Poprawiono jakość grafiki dowódców.
  • Dodano funkcję automatycznego kończenia tury. Domyślnie będzie ona włączona (można to zmienić w ustawieniach). Dzięki niej gracze mogą automatycznie zakończyć turę i/lub spasować, jeśli nie mogą podjąć żadnych akcji.
  • Wsparcie wibracji dla kontrolerów na PC.
  • Punkty nagród wyświetlane są teraz w prawym górnym rogu ekranów menu, obok innych zasobów w grze.
  • Dodano opcję wyboru rewersu kart w menu „Gra”.
  • Karty premium można teraz tworzyć przy użyciu jednego przycisku (gracz poniesie koszt stworzenia karty zwykłej, a następnie transmutowania jej).

Neutralne:

  • Koszt werbunku Geralta: Igni został zmieniony z 12 na 11.
  • Umiejętność Złocistej Piany została zmieniona na:
    „Wzmocnij 3 sąsiadujące jednostki o 2”.
  • Koszt werbunku Złocistej Piany został zmieniony z 13 na 6.
  • Koszt werbunku Niebieskiego Snu Hanmarvyna został zmieniony z 10 na 11.
  • Koszt werbunku Sirocco z Korath został zmieniony z 13 na 12.
  • Umiejętność Mistrzowskiej Włóczni została zmieniona na:
    „Zapał.
    Rozkaz: Zadaj wybranej jednostce wroga 1 pkt obrażeń.
    Ładunki: 4
    Maksymalnie 1 ładunek na turę”.
  • Usunięto kategorię Organiczne z Kościanego Talizmanu.
  • Usunięto kategorię Organiczne z Epidemii.
  • Jedna z umiejętności Sklepa: Łowcy została zmieniona na:
    „Rozmieszczenie: Wzmocnij wszystkie jednostki w swojej ręce o 1”.
  • Jedna z umiejętności Sklepa: Łowcy została zmieniona na:
    „Rozmieszczenie: Zadaj 3 losowym jednostkom wroga 3 pkt obrażeń”.
  • Koszt werbunku Zarodników został zmieniony z 5 na 4.
  • Koszt werbunku Vaedermakara został zmieniony z 8 na 7.
  • Umiejętność Tarczy z Łusek została zmieniona na:
    „Zapał.
    Rozkaz: Wzmocnij wybranego sojusznika o 1.
    Ładunki: 4
    Maksymalnie 1 ładunek na turę”.

Potwory:

  • Wiwerna otrzymała Pokrzepienie.
  • Koszt werbunku Gniazda Krabopająków został zmieniony z 5 na 4.
  • Umiejętność Królowej Krabopająków została zmieniona na:
    „Rozkaz: Stwórz Krabopająka i wezwij go do sojuszniczego rzędu.
    Ładunki: 3
    Za każdym razem gdy sojusznicza jednostka zostanie zniszczona podczas twojej tury, stwórz Krabopająka i wezwij go do losowego sojuszniczego rzędu”.
  • Siła Archespora została zmieniona z 1 na 2.
  • Usunięto Pokrzepienie z Archespora.
  • Koszt werbunku Mglaka został zmieniony z 5 na 4.
  • Ghul może teraz pochłaniać jedynie brązowe jednostki.
  • Koszt werbunku Ghula został zmieniony z 8 na 6.
  • Zemsta Goliata wzywa teraz najsilniejszą jednostkę z talii przeciwnika zamiast najsłabszej.
  • Rozkaz Żabnicy ograniczony jest teraz tylko do rzędu bliskiego starcia.
  • Siła Starego Grota została zmieniona z 13 na 12.
  • Koszt werbunku Pasożyta został zmieniony z 7 na 6.
  • Siła Prządki: Inkantacji została zmieniona z 3 na 2.

Skellige:

  • Koral otrzymała Zapał. 
  • Liczba ładunków Koral została zmieniona z 3 na 2.
  • Derran przenosi teraz na cmentarz 1 kartę z talii zamiast 3.
  • Siła Derrana została zmieniona z 2 na 4.
  • Koszt werbunku Derrana został zmieniony z 8 na 7.
  • Siła Pirata Dimun została zmieniona z 5 na 6.
  • Włóczniczka Heymaey zadaje teraz wrogiej jednostce 2 pkt obrażeń zamiast 3.
  • Siła Włóczniczki Heymaey została zmieniona z 3 na 4.
  • Włóczniczka Heymaey nie ma już Zasięgu. 
  • Koszt werbunku Błogosławieństwa został zmieniony z 10 na 9.
  • Koszt werbunku Krwawego Połowu został zmieniony z 5 na 4.
  • Siła Topornika Tuirseach została zmieniona z 2 na 3.
  • Koszt werbunku Vabjorna został zmieniony z 10 na 9.

Królestwa Północy:

  • Koszt werbunku Przeklętego Rycerza został zmieniony z 7 na 6.
  • Zasięg Widma Czarodziejki został zmieniona z 1 na 2.
  • Koszt werbunku Falibora został zmieniony z 10 na 8.
  • Koszt werbunku Huberta Rejka został zmieniony z 7 na 8.
  • Posiłki tworzą teraz i zagrywają podstawową wersję brązowej karty sojuszniczej, a nie tworzą ją i wzywają.
  • Koszt werbunku Mistrza Oblężeń został zmieniony z 6 na 5.
  • Koszt werbunku Sheali de Tancarville został zmieniony z 9 na 8.

Scoia’tael:

  • Koszt werbunku Braenn został zmieniony z 8 na 7.
  • Siła Elfiego Trapera została zmieniona z 2 na 1.
  • Koszt werbunku Elfiego Trapera został zmieniony z 6 na 5.
  • Siła Elfiego Obrońcy została zmieniona z 3 na 4.
  • Liczba ładunków Eldaina została zmieniona z 3 na 4.
  • Koszt werbunku Ele’yasa został zmieniony z 10 na 9.
  • Elfi Tancerz Ostrzy zadaje teraz 1 pkt obrażeń wrogiej jednostce, jeśli nie jest wzmocniony podczas zagrywania.
  • Umiejętność Mahakamskiego Rogu została zmieniona na:
    „Zapał.
    Rozkaz: Wzmocnij sąsiadujące jednostki o 3.
    Zasadzka: Gdy przeciwnik spasuje, wzmocnij sąsiadujące jednostki o 4”.
  • Koszt werbunku Maleny został zmieniony z 7 na 6.
  • Usunięto ograniczenie do rzędu bliskiego starcia z umiejętności Rozmieszczenie Hufu Mahakamskiego.
  • Siła Schirrú została zmieniona z 2 na 3.
  • Warunkiem Rozmieszczenia Saperów Vrihedd jest teraz kontrolowanie Elfa, a nie posiadanie karty Elfa na ręce.

Nilfgaard:

  • Umiejętność Emhyra var Emreis została zmieniona na:
    „Rozkaz: Przenieś sojuszniczą nilfgaardzką jednostkę do swojej ręki, a następnie zagraj kartę”.
  • Koszt werbunku Terapii Eksperymentalnej został zmieniony z 7 na 6.
  • Umiejętność Letho z Gulety została zmieniona na:
    „Rozmieszczenie: Jeśli w twojej ręce jest Egan, zablokuj wrogą jednostkę. Jeśli w twojej ręce jest Serrit, zadaj wrogowi 3 pkt obrażeń”.
  • Siła Letho: Królobójcy została zmieniona z 6 na 5.
  • Umiejętność Rainfarna z Attre została zmieniona na:
    „Rozmieszczenie: Wzmocnij wroga o 2, następnie zadaj mu 4 pkt obrażeń”.
  • Siła Rainfarna z Attre została zmieniona z 6 na 5.
  • Usunięto ograniczenie do rzędu dalekiego zasięgu z umiejętności Rozkazu Ognistego Skorpiona.
  • Dywizja Venendal nie ma już Zasięgu.
  • Siła Dywizji Venendal została zmieniona z 2 na 3.
  • Koszt werbunku Magicznego Wstrząsu został zmieniony z 11 na 10.

Poprawki:

  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał celowanie w sojusznicze jednostki umiejętnością Ognistego Skorpiona.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że ikony kart w menu głównym wyświetlały się nieprawidłowo, jeśli gracz nie miał żadnych talii w menu tworzenia talii.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętność Rozmieszczenie jednostek zagrywanych z cmentarza, które były zablokowane nie aktywowała się.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał Mistrzowskiej Włóczni celowanie w sojusznicze jednostki.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że zablokowane jednostki wzywane z cmentarza przy użyciu Błogosławieństwa pozostawały zablokowane.
  • Naprawiono błąd, który powodował nieodtwarzanie efektów wizualnych i dźwiękowych karty Gradobicie Merigold.
  • Opis karty Leo Bonhart prawidłowo wskazuje teraz, że celem umiejętności Rozmieszczenie tej karty w rzędzie dalekiego zasięgu może być wyłącznie wrogi Wiedźmin.
  • Szereg poprawek lokalizacyjnych.
  • Szereg poprawek i ulepszeń dotyczących okienek powiadomień.
  • W związku z uwagami graczy usunięto aberrację chromatyczną.
  • Usunięto efekt dźwiękowy dobierania karty, który pojawiał się przed ekranem uścisku dłoni.
  • Usunięto efekt dźwiękowy wymiany kart przez przeciwnika w fazie wymiany kart.
  • Pułapki stworzone za pomocą karty Poselstwo nie wyglądają już u przeciwnika jak czyste białe karty.
  • Krwawy Połów bierze teraz pod uwagę jednostki z Odpornością.
  • Umiejętności kart Zoltan Chivay i Czarna Rayla nie biorą już pod uwagę siebie samych.
  • Kontrakt „Zmiany, zmiany, zmiany!” używa teraz prawidłowego określenia „statusy” zamiast „żetony”.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że liczniki kart Ardal Aep Dahy, Sweers, Sihill, Szepciucha, Kuchta i Prządka nie wyświetlały się prawidłowo.

Sezon Niedźwiedzia zakończy się w czwartek 28 marca o godzinie 10:00.

Jak Wam się podobają powyższe zmiany? Czekaliście na drzewka sezonowe? Co sądzicie o nowym trybie sezonowym? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.


Jesteś fanem Wiedźmina?

Jeśli jesteś fanem uniwersum Wiedźmina na pewno zainteresują Cię wiedźmińskie puzzle z najnowszej serii, widnieją na nich wizerunki postaci ze świata Wiedźmina.

Mówiąc ściślej, na puzzlach możemy podziwiać grafiki identyczne jak te w Gwincie.

Poniżej możecie zobaczyć sprawdzić oferty puzzli z serii 1. w atrakcyjnych cenach (na prawdę warto!):

A niżej wiedźmińskie puzzle z serii 2. w atrakcyjnych cenach:

Ten post został przeczytany już 228 razy!