Rozpoczął się Sezon Żmii – aktualizacja nilfgaardzka – zmiany

sezon żmii egan gwint

Właśnie dzisiaj zakończył się sezon Elfów, który trwał oczywiście, jak zawsze sezon – miesiąc. Oznacza to, że również dzisiaj rozpoczął się nowy sezon. Najbliższy miesiąc będzie przebiegał pod znakiem żmii. Sezon Żmii oficjalnie się rozpoczął.

Nowy sezon żmii oznacza również trochę zmian. Wraz z nowym sezonem do Gwinta została wprowadzona nilfgaardzka aktualizacja. Jak zapewniają twórcy, aktualizacja przede wszystkim miała na celu umocnienie pozycji Nilfgaardu i zmodyfikowaniu umiejętności niektórych kart tej frakcji.

Oprócz tego zmiany dotknęły również inne frakcje w mniejszym lub większym stopniu. Sezon Żmii przywrócił również funkcję “przeciągnij i upuść”, a także poprawił niektóre elementy graficzne. Niektóre karty można zniszczyć za pełen koszt.

Wszystkie zmiany wprowadzone przez Sezon Żmii i tą aktualizację możecie zobaczyć poniżej w liście przygotowanej przez CD Projekt RED:

Pełna lista zmian – sezon żmii:

  • Karty specjalne nie wymagają już niepotrzebnego kroku, polegającego na konieczności kliknięcia w planszę pomiędzy wyborem karty w ręce i zagraniem jej.
  • Rozszerzono granice rzędów, aby wyeliminować przestrzeń pomiędzy rzędami, której nie można wybrać.
  • Ekran fazy wymiany kart pozostanie widoczny przez pół sekundy po dokonaniu ostatniego wyboru wymiany kart.
  • Karty, których celem jest cała plansza podświetlają teraz całą planszę, a nie jej połowy.
  • Zmieniono 12 kart Nilfgaardu z Zestawu Podstawowego, które będą miały pełną wartość zniszczenia przez 3 dni: 
    • Fringilla Vigo, 
    • Gruba Helga, 
    • Rainfarn z Attre,
    • Kusznik Deithwen, 
    • Mangonela, 
    • Nilfgaardzki chorąży, 
    • Daerlańscy Piechurzy, 
    • Rekrut, 
    • Mazidło, 
    • Dywizja Venendal,
    • Pikinierzy Alby, 
    • Sweers.

Nowe elementy gry

  • Obsługa „przeciągania i upuszczania” z rozmytą przezroczystością dla efektu „widma” zagrywanej karty.
  • Ulepszona grafika dla strzałek namierzających.
  • Strzałki namierzające znajdujące się na niewłaściwych celach będą się teraz wyświetlały na czerwono.
  • Ulepszenia grafiki, aby widoczne były wybrane rzędy.
  • Rzędy podświetlają się teraz inaczej, jeśli karta posiada umiejętności ograniczone do rzędu bliskiego starcia lub dalekiego zasięgu.
  • Efekt graficzny podświetlenia karty w ręce znika teraz po zagraniu karty, a następnie pojawia się z powrotem na początku kolejnej tury. Efekt graficzny podświetlenia karty w ręce znika też podczas celowania.
  • Efekt graficzny podświetlenia karty w ręce dostosowuje się do ilości kart trzymanych w ręce.
  • Drzewka przywódcy dla przywódców Krwawej Klątwy zostały dodane do Księgi Nagród.
  • Zmiany kolorów skórek przywódców zostały dodane do przywódców Krwawej Klątwy.
  • Dodano stoper czasu trwania efektu rzędu dla glifów w rzędach.
  • Ulepszono graficzne przejście wczytywania grafiki kart premium.

Neutralne

  • Triss: Telekineza tworzy teraz kartę z dowolnej talii początkowej gracza zamiast aktualnej talii.
  • Hrabia Caldwell nie może dłużej liczyć się jako najwyższa jednostka na planszy.
  • Koszt werbunku karty Olgierd von Everec został zmieniony z 9 na 8.
  • Koszt werbunku karty Kulawy Gerwin został zmieniony z 8 na 9.
  • Koszt werbunku karty Ocvist został zmieniony z 9 na 10.
  • Liczba zadawanych obrażeń karty Miecz z Tesham Mutna została zmieniona z 4 na 5.
  • Koszt werbunku karty Wściekły Ifrit został zmieniony z 9 na 10.
  • Regis: Koszt werbunku karty Żądza Krwi został zmieniony z 9 na 10.
  • Liczba ładunków karty Gregoire z Gorgony została zmieniona z 6 na 5.
  • Siła karty Guślarz została zmieniona z 3 na 4.
  • Kategoria główna karty Smoczy Sen została zmieniona z alchemii na bombę.
  • Kategoria główna karty Bomba dwimerytowa została zmieniona z alchemii na bombę.

Potwory

  • Liczba ładunków karty Eredin Bréacc Glas została zmieniona z 4 na 2 – ma ona teraz 2 ładunki.
  • Dominacja włączy się teraz wyłącznie jeśli kontrolujesz już najwyższego sojusznika. Jednostki z umiejętnością dominacji nie mogą dłużej liczyć się jako najwyższe jednostki podczas zagrania.
  • Umiejętność Imlerith zmieniona na: „Rozkaz: Zadaj wybranej jednostce 1 pkt obrażeń. Dominacja: W zamian zadaj wybranej jednostce 2 pkt obrażeń. Odnowienie: 1. Zasięg: 2.”
  • Koszt werbunku karty Wilkołak Alfa został zmieniony z 5 na 6.
  • Siła karty Cyklop została zmieniona z 5 na 4.
  • Siła karty Szepciucha została zmieniona z 5 na 4.
  • Siła karty Kuchta została zmieniona z 5 na 6.
  • Siła karty Kejran została zmieniona z 4 na 5, a jej koszt werbunku został zmieniony z 9 na 8.
  • Siła karty Morvudd została zmieniona z 6 na 5, a jej koszt werbunku został zmieniony z 10 na 8.
  • Siła karty Jeździec Dzikiego Gonu została zmieniona z 4 na 3, a jej koszt werbunku został zmieniony z 6 na 5.
  • Adda: Strzyga posiada teraz kategorię Przeklęty.

Skellige

  • Limit werbunku karty Bran Tuirseach została zmieniona z 16 na 15.
  • Siła karty Arnjolf Ojcobójca została zmieniona z 9 na 11.
  • Limit werbunku karty Harald Chromy została zmieniona z 13 na 15.
  • Limit werbunku karty Svalblod została zmieniona z 16 na 17.
  • Koszt werbunku karty Koral został zmieniony z 9 na 8, a jej umiejętność została zmieniona na: „Zapał. Rozkaz: Odrzuć kartę, następnie dobierz kartę. Gdy odrzucisz kartę specjalną, zadajesz jednostce wroga 2 pkt. obrażeń”.
  • Koszt werbunku karty Olaf został zmieniony z 10 na 11.
  • Koszt werbunku karty Knut Okrutny został zmieniony z 9 na 8.
  • Siła karty Kapłan Svalbloda została zmieniona z 2 na 3.
  • Koszt werbunku karty Tarczowniczka Klanu Drummond został zmieniony z 6 na 5.
  • Koszt werbunku karty Drakkar Bojowy został zmieniony z 7 na 6.
  • Siła karty Drakkar łupieżców została zmieniona z 1 na 2.
  • Vabjorn ma teraz kategorię Wojownik.
  • Vildkaarl ma teraz kategorię Wojownik.
  • Obrońca Heymaey ma teraz kategorię Wojownik.
  • Upadła flaminika ma teraz kategorię Druid.
  • Umiejętność Rozmieszczenie Jutty An Dimun nie bierze już pod uwagę liczby innych kopii Jutty, znajdujących się na planszy.

Królestwa Północy

  • Limit werbunku karty Calanthe została zmieniona z 14 na 16.
  • Limit werbunku karty Król Foltest została zmieniona z 13 na 14.
  • Limit werbunku karty Król Demawend III została zmieniona z 16 na 17.
  • Umiejętność Miecz Vandergrifta zmieniona na: “Rozmieszczenie: Wzmocnij sojuszniczego Rycerza o 2. Za każdym razem, gdy zagrywasz Rycerza, wzmocnij go o 2”.
  • Siła karty Jaskier została zmieniona z 4 na 5.
  • Koszt werbunku karty Odrin został zmieniony z 8 na 7.
  • Siła karty Książę Stennis została zmieniona z 5 na 2, koszt werbunku z 9 na 7, a liczba ładunków z 1 na 2.
  • Koszt werbunku karty Ves został zmieniony z 8 na 9.
  • Koszt werbunku karty Raynard Odo został zmieniony z 9 na 8.
  • Koszt werbunku karty Roegner de Salm został zmieniony z 9 na 8.

Scoia’tael

  • Limit werbunku karty Eithné została zmieniona z 19 na 18.
  • Umiejętność Rozkaz karty Saesenthessis usuwa teraz jej stan odporności do czasu rozpoczęcia kolejnej tury.
  • Umiejętność Zaklinacza Lasu zmieniona na: „Rozmieszczenie (bliskie starcie): Daj jednostce wroga truciznę. Rozkaz (Daleki zasięg): Daj sojuszniczej jednostce tarczę”.
  • Straż Mahakamska będzie się teraz wzmacniać o liczbę sojuszniczych krasnoludów w rzędzie, w którym gra, a nie w drugim rzędzie.
  • Pół-elf łowca nie będzie już mógł brać na cel jednostki wroga, jeśli nie kontrolujesz żadnych artefaktów.
  • Koszt werbunku karty Płacząca Wierzba został zmieniony z 8 na 7.
  • Koszt werbunku karty Sheldon Skaggs został zmieniony z 8 na 9.
  • Siła karty Sirssa została zmieniona z 4 na 3.
  • Siła karty Driada opiekunka została zmieniona z 3 na 4.
  • Koszt werbunku karty Barclay Els został zmieniony z 8 na 7.

Nilfgaard

  • Limit werbunku karty Morvran Voorhis została zmieniona z 17 na 15, a jej umiejętność została zmieniona na: „Rozkaz: Wzmocnij sojuszniczego Żołnierza o 2. Ładunki: 3. Gdy wszystkie ładunki zostaną wyczerpane, przesuń jednostkę Żołnierza z talii na wierzch”.
  • Koszt werbunku karty Fringilla Vigo został zmieniony z 7 na 9, a jej umiejętność została zmieniona na: “Rozmieszczenie: Zadaj wybranej jednostce wroga 2 pkt. obrażeń. Zwiększ liczbę celów o 1 dla każdego sąsiadującego czarodzieja”.
  • Koszt werbunku karty Sweers został zmieniony z 9 na 10, a jej umiejętność została zmieniona na: „Rozmieszczenie (bliskie starcie): Przechwyć wroga o sile 3 lub mniejszej”.
  • Umiejętność Gruba Helga zmieniona na: „Tarcza. Rozkaz: Zadaj wybranej jednostce 2 pkt obrażeń. Ładunki: 1 Zyskaj 1 ładunek gdy zagrywasz Taktykę”.
  • Umiejętność karty Rainfarn z Attre zmieniona na: Za każdym razem, gdy zagrywasz jednostkę bedącą szpiegiem, wzmocnij tę kartę o 2”.
  • Siła karty Kusznik Deithwen została zmieniona z 3 na 4, jej koszt werbunku został zmieniony z 5 na 4, a jej umiejętność została zmieniona na: „Rozmieszczenie (bliskie starcie): Wygnaj kartę z cmentarza przeciwnika. Rozmieszczenie (daleki zasięg): Wygnaj kartę ze swojego cmentarza”.
  • Siła karty Pikinierzy Alby została zmieniona z 2 na 4, a jej umiejętność została zmieniona na: „Bliskie starcie: Na koniec każdej sojuszniczej tury zadaj losowemu wrogowi w rzędzie bliskiego starcia 1 pkt obrażeń”.
  • Siła karty Mangonela została zmieniona z 4 na 3, a jej umiejętność została zmieniona na: “Rozmieszczenie: Zadaj wybranej jednostce wroga 1 pkt. obrażeń. Zwiększ obrażenia o 2 dla każdej jednostki szpiega sąsiadującej z celem. Zasięg: 2”.
  • Umiejętność karty Nilfgaardzki chorąży została zmieniona na: “Rozmieszczenie: Wzmocnij tę jednostkę o 1 za każdego wzmocnionego wroga”.
  • Koszt werbunku karty Daerlańscy Piechurzy został zmieniony z 5 na 6, a jej umiejętność została zmieniona na: “Rozmieszczenie: Stwórz egzemplarz bazowy tej jednostki i wezwij go do tego rzędu”.
  • Siła karty Poborowy została zmieniona z 4 na 3, a jej umiejętność została zmieniona na: “Rozmieszczenie: Wzmocnij sojuszniczego Żołnierza o 3”.
  • Umiejętność Mazidło zmieniona na: „Wzmocnij jednostkę o 4. Jeśli to Żołnierz, najpierw go uzdrów”.
  • Siła karty Dywizja Venendal została zmieniona z 3 na 4, a jej umiejętność została zmieniona na: “Rozmieszczenie: Wzmocnij tę jednostkę o 1 za każdą Taktykę w Twojej ręce”.
  • Limit werbunku karty Emhyr var Emeris została zmieniona z 14 na 15, a jej umiejętność będzie teraz wzmacniać jednostkę przeniesioną do ręki o 2.
  • Umiejętność rzędu dalekiego zasięgu karty Szarlej została zmieniona na: „Rozmieszczenie (daleki zasięg): Wzmocnij tę jednostkę o 2 za każdą sojuszniczą jednostkę z innej frakcji”.
  • Umiejętność Egan zablokuje teraz wyłącznie wszystkie kopie wrogiej jednostki na planszy. Nie blokuje już kopii wrogich jednostek w ręce wroga i jego talii.
  • Limit werbunku karty Jan Calveit została zmieniona z 15 na 17.
  • Koszt werbunku karty Vilgefortz został zmieniony z 11 na 10.
  • Koszt werbunku karty Inwokacja Yennefer został zmieniony z 10 na 9.
  • Koszt werbunku karty Cynthia został zmieniony z 9 na 8.
  • Koszt werbunku karty Traheaern var Vdyffir został zmieniony z 7 na 8.
  • Siła karty Cesarskie Natchnienie została zmieniona z 3 na 4.
  • Siła karty Wyżeł została zmieniona z 3 na 4.
  • Koszt werbunku karty Emisariusz została zmieniona z 6 na 5, a jej liczba ładunków została zmieniona z 7 na 6.

Poprawki

  • Usunięto błąd, w wyniku którego maszyny zagrywane z cmentarza przeciwnika lub przechwycone od przeciwnika nie zyskiwały zapału po umieszczeniu w rzędzie z mistrzem oblężeń.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego karty wyrzucane ręcznie przez przeciwnika wyświetlane były jako puste w panelu historii rozgrywek.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego umiejętność dalekiego zasięgu Szarlej nie brała pod uwagę jednostek ze stanem odporności.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego umiejętność dalekiego zasięgu Szarlej w niektórych przypadkach brała pod uwagę sojusznicze jednostki nilfgaardzkie.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego karty, dające stany sąsiednim jednostkom, mogły dawać te stany artefaktom i przewadze taktycznej.
  • Rycerz z Cintry właściwie informuje teraz, że może jedynie zadawać obrażenia jednostkom wroga.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego Cahir Mawr Dyffryn nie otrzymywał wzmocnień, kiedy wrogie wampiry otrzymywały wzmocnienia od Krwawego Księżyca.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego Knut Okrutny mógł zadać obrażenia jednostce wroga po zadaniu zerowych obrażeń sąsiedniej jednostce z tarczą.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego Knut Okrutny nie uruchamiał się po zagraniu na prawo od jednostki ze stanem odporności.
  • Krąg przywołań właściwie informuje teraz, że może zagrywać jedynie jednostki nie będące sługami.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego Krwawienie nadane twoim jednostkom przez przeciwnika mogło poczynić postępy w Kontraktach związanych z zadawaniem obrażeń twoim własnym jednostkom, takich jak „Nie będzie bolało”.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego umiejętność Wielki dąb nie brała pod uwagę zakrytych kart.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego uruchomienie umiejętności jednostki Zablokowana zemsta poprzez umiejętność innej karty usuwało blokadę z tej jednostki.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego stan blokady nie był usuwany z jednostek, które zostały przeniesione na cmentarz na końcu kolejki.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego Wilczy dół nie aktywował się zanim Protofleder i Alp nie aktywowali swoich umiejętności.
  • Usunięto błąd animacji z kołnierzem barda w wersji premium grafiki karty Inspirująca ballada.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego jednostka z siłą 5, która otrzymywała obrażenia, była transformowana przez Niewolniczą piechotę w kopię Niewolniczej piechoty, ale wartość jej siły pozostawała czerwona.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego jednostki w stanie szału z ustawieniem siły 1 w ręce, nie korzystały z umiejętności szału po zagraniu.
  • Usunięto błąd, który uniemożliwiał celowanie w sojusznicze jednostki umiejętnością karty Tasak.
  • Usunięto błąd animacji w wersji premium karty Aelirenn.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego umiejętność obrażeń/ładunków Porońca/Kłobuka przestawała działać po przeniesieniu do innego rzędu, a następnie transformacji.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego Wilczy dół i Pułapka zapalająca nie uruchamiały swoich umiejętności dla jednostek zagrywanych z cmentarza przeciwnika.
  • Kontrakt „Krwawy Księżyc” właściwie informuje teraz, że wymagania muszą być spełnione w trybie areny.
  • Informacja dotycząca zmodyfikowanego Sihilla zawiera teraz słowo kluczowe zabójczy cios.
  • Informacja dotycząca Vivienne De Tabris po niemiecku właściwie stwierdza teraz, że siła jednostki będącej celem jest równa jej kosztowi werbunku.
  • Informacja dotycząca Garkaina po portugalsku (BR) właściwie stwierdza teraz, że zadawane obrażenia są oparte o czas trwania krwawienia przez cel.
  • Informacja dotycząca błędnego rycerza Toussainta po portugalsku (BR) właściwie stwierdza teraz, że wroga jednostka będąca celem musi mieć teraz siłę co najmniej 6, aby ilość obrażeń rozmieszczenia się zwiększyła.
  • Liczne inne poprawki i ulepszenia powiadomień.

Nowy sezon – nowy tryb sezonowy – Sezon Żmii

Nowy sezon – Sezon Żmii to również nowy tryb sezonowy. Zakończył się sezon Elfów tryb, w którym nasza talia była kopiowana, a przy zagraniu karty dociągana była druga o takim samym koszcie werbunku nie jest już dostępna. Ale nic straconego, sezon żmii to nowa zabawa, trochę na innych zasadach. W tym sezonie jednostki będą otrzymywać witalność lub krwawienie na taką liczbę tur o ile zostanie odpowiednio wzmocniona oraz zraniona.

Na stronie Gwinta możemy znaleźć taki opis trybu sezonowego na sezon żmii:

  • Za każdym razem, kiedy jednostka poniesie obrażenia zadane przez inną jednostkę lub przez siebie, otrzyma krwawienie na liczbę tur równą zadanym obrażeniom.
  • Za każdym razem, kiedy jednostka zostanie wzmocniona przez inną jednostkę lub przez siebie, otrzyma witalność na liczbę tur równą wzmocnieniu.

Sezon Żmii potrwa do czwartku 30 maja 2019 roku. Zakończy się równo o godzinie 10:00.

Sezon Żmii to nowy miesiąc na osiągnięcie wysokiej rangi. Jak Wam się podobają nowe zmiany w Gwincie i sezon żmii? Będziecie grali w trybie sezonowym? Jak oceniacie zmiany w Nilfgaardzie? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.


Jesteś fanem Wiedźmina?

Jeśli jesteś fanem uniwersum Wiedźmina na pewno zainteresują Cię wiedźmińskie puzzle z najnowszej serii, widnieją na nich wizerunki postaci ze świata Wiedźmina. Mówiąc ściślej, na puzzlach możemy podziwiać grafiki identyczne jak te w Gwincie.

Poniżej możecie sprawdzić oferty puzzli z serii 1. w atrakcyjnych cenach (na prawdę warto!):

A niżej wiedźmińskie puzzle z serii 2. w atrakcyjnych cenach:

Ten post został przeczytany już 163 razy!