Aktualizacja 4.0 – lista zmian oraz ważna zmiana w Meteorytowym Pyle

lambert aktualizacja 4.0

Już dziś wraz z premierą dodatku Żelazna Wola do Gwinta trafi również aktualizacja opatrzona numerem 4.0. Polecamy dobrze przyjrzeć się zmianom, które wprowadzi aktualizacja 4.0, ponieważ niektóre z nich będą miały duży wpływ na rozgrywkę w Gwincie.

W międzyczasie przypominamy, że Żelazna Wola doda do Gwinta wiele nowych kart, które możecie podziwiać w poprzednich naszych wpisach:

Na pewno za największą zmianę należy uznać rozdzielenie umiejętności od konkretnego dowódcy. Od teraz umiejętności, znajdujące się w puli danej frakcji będzie można wybrać przy tworzeniu talii niezależnie jaką skórkę wybierzemy dla naszego lidera.

Oprócz tego wiele kart otrzymało zmianę w umiejętności, liczbie punktów czy koszcie werbunku.

Poniżej możecie zobaczyć oficjalną listę zmian, które wprowadzi aktualizacja 4.0, możecie ją znaleźć również na oficjalnej stronie Gwinta.

Aktualizacja 4.0 – zmiany

Pełna lista zmian – aktualizacja 4.0
Zmiany:

  • Poprawiono wygląd ekranu prezentacji przeciwników.
  • Poprawiono wygląd dowódców (cienie, oświetlenie, wybrane tekstury).
  • Do shadera plansz dodano obsługę cieni.
  • Poprawiono miks dźwięku w całej grze.
  • Po przejściu z Sezonu Driad do Sezonu Kota obowiązuje nowa tabela rang.
  • Opcja odznaczenia postępów rankingowych będzie dostępna od rangi 25.
  • Dotychczasowy opis Krwawienia zmieniono na „Status, który zadaje jednostce 1 pkt obrażeń na koniec jej tury. Uwaga: tury krwawienia mogą się kumulować; 1 tura krwawienia anuluje 1 turę witalności. Krwawienie ignoruje pancerz”.
  • Dotychczasowy opis Asymilacji zmieniono na „Wzmocnij tę jednostkę o 1 lub o wskazaną wartość za każdym razem, gdy zagrasz kartę, która nie była w twojej początkowej talii”.
  • Dotychczasowy opis Harmonii zmieniono na „Wzmocnij tę kartę o 1 lub o wskazaną wartość za każdym razem, gdy zagrasz po swojej stronie jednostkę Scoia’tael o kategorii głównej będącej unikatem wśród wszystkich swoich jednostek Scoia’tael”.
  • Z okazji premiery dodatku Żelazna Wola tymczasowo zmieniono muzykę w menu głównym.
  • Liczba monet w sakiewce Syndykatu jest teraz wyświetlana w postaci jednej liczby zamiast ułamka.
  • Poprawiono płynność wywoływania reakcji planszy.
  • Wczytywanie każdego meczu powinno być teraz płynniejsze.
  • Zaktualizowano ikony punktów nagród, złota i pyłu meteorytowego.
    • Punkty nagród są teraz przedstawione za pomocą klucza.
  • Następujące karty ze zmienionymi umiejętnościami będzie można zniszczyć za pełną wartość przez 3 dni:
    • Avallac’h
    • Lambert: Fechmistrz
    • Czarcia Purchawa
    • Vran Wojownik
    • Krwawa Uczta
    • Alp
    • Łowca Niewolników
    • Mistrz Kamuflażu
    • Korsarz Dimun
    • Krąg Przywołań

Nowe elementy gry

  • W każdej talii można wyposażyć dowolną umiejętność z dowolną skórką dowódcy, o ile umiejętność i skórka są z tej samej frakcji albo skórka jest neutralna.
  • Wprowadziliśmy nową sekcję “Porady” w tworzeniu talii, która skupia się na umiejętnościach i sugeruje synergie między kartami. 
  • Ekran logowania zawiera teraz animowaną wersję głównej grafiki dodatku.
  • Ekrany ładowania zawierają teraz pełnoekranowe ilustracje z poradami.
  • Po najechaniu kursorem na sakiewkę Syndykatu lub po wybraniu dowódcy kontrolerem pojawia się opis sakiewki.
  • Nowa plansza (łódź Radowida) z interaktywnymi elementami.
  • Przywrócono do gry pancerz.
  • Nowy żywioł: metal (z pozytywnymi i negatywnymi wersjami efektów wizualnych).
  • Nowy status: Obrońca.
  • Dodano możliwość pominięcia samouczka dla nowych użytkowników.
  • Do ustawień w wersji PC dodano kilka opcji anti-aliasingu.
  • Dodano dzienne nagrody za logowanie. Dzienną nagrodę należy odebrać przed rozpoczęciem nowego dnia.
  • Dodano przycisk usuwania zapytań z pola wyszukiwania w module tworzenia talii.
  • Wprowadzono wskaźniki informujące o trwającym bonusie do punktów doświadczenia na ekranie powitalnym, w głównym menu i na ekranie wyniku.

Neutralne

  • Aguara: Lisica: główną kategorię zmieniono na „Bestia”.
  • Avallac’h: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Stwórz i zagraj Trzaskający Mróz, Gęstą Mgłę lub Ulewny Deszcz”.
  • Czarcia Purchawa: umiejętność zmieniono na „Zatruj wrogą jednostkę. Śmiertelny cios: Zadaj sąsiadującym z nią jednostkom 3 pkt obrażeń”.
  • Zoltan: Szelma: siłę zmieniono z 1 na 4, koszt werbunku z 15 na 10.
  • Duda: Mąciciel: zadawane obrażenia zmieniono z 2 na 1.
  • Duda: Towarzysz: wzmocnienie zmieniono z 2 na 1.
  • Eskel: Tropiciel: siłę zmieniono z 4 na 6.
  • Lambert: Fechmistrz: siłę zmieniono z 5 na 6, koszt werbunku zmieniono z 8 na 9, umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zadaj wrogiej jednostce i wszystkim jej egzemplarzom 2 pkt obrażeń”.
  • Sklep: Łowca: jedną z opcji zmieniono z „Rozmieszczenie: Wzmocnij wszystkie jednostki w swojej ręce o 1 na„Rozmieszczenie: Zyskaj wytrzymałość”.
  • Sklep: Paladyn: jedną z opcji zmieniono z  „Rozmieszczenie: Zyskaj wytrzymałość” na „Rozmieszczenie: Wzmocnij losową jednostkę w swojej ręce o 2”.
  • Krąg Przywołań: koszt werbunku zmieniono na z 8 na 6, umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Utwórz i zagraj brązową jednostkę dowolnej frakcji”.
  • Kaganiec Vigo: usunięto kategorię „Taktyka”.

Potwory

  • Rój Krabopająków: umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Stwórz Trutnia w sojuszniczym rzędzie. Ładunki: 5. Za każdym razem, kiedy zagrywasz kartę organiczną, stwórz Trutnia w losowym rzędzie sojuszniczym”.”
  • Alp: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Daj wrogiej jednostce krwawienie na 4 tury”.
  • Krabopająk to teraz Truteń.
  • Opisy Gniazda Krabopająków i Olbrzymiego Krabopająka poprawiono, by mówiły o stwarzaniu Trutni, nie Krabopająków.
  • Krwawa Uczta: umiejętność zmieniono na „Oczyść wrogą jednostkę i zadaj jej 3 pkt obrażeń. Jeśli kontrolujesz Wampira, daj jej też krwawienie na 3 tury”.
  • Widłogon: koszt werbunku zmieniono z 6 na 4.
  • Żagnica: siłę zmieniono z 3 na 6.
  • Gryf: koszt werbunku zmieniono z 7 na 5.
  • Lodowy Gigant: koszt werbunku zmieniono z 7 na 6.
  • Oszluzg: siłę zmieniono z 4 na 5.
  • Vran Wojownik: umiejętność zmieniono na „Za każdym razem, gdy podczas twojej tury zniszczona zostaje jednostka, wzmocnij tę kartę o 1”.

Skellige

  • Korsarz Dimun: umiejętność zmieniono na „Zapał. Rozkaz (bliskie starcie): Daj wrogiej jednostce krwawienie na 2 tury. Odnowienie: 2. Za każdym razem, gdy zagrywasz kartę Okrętu, zmniejsz licznik odnowienia o 1”.”

Królestwa Północy

  • Nie można już użyć Mobilizacji (dawnej umiejętności Henselta), kiedy po stronie gracza nie ma odpowiednich celów.

Scoia’tael

  • Zew Lasu: wzmocnienie zmieniono z 2 na 1.
  • Rada Isengrima: kategorię zmieniono z „Taktyka” na „Natura”, umiejętność zmieniono na „Podejrzyj losowego Krasnoluda, Driadę i Elfa ze swojej talii, następnie zagraj jedną z tych kart i wzmocnij ją o 2”.
  • Tajemne Echo: limit werbunku zmieniono z 15 na 14.

Nilfgaard

  • Następującym kartom dodano kategorię „Żołnierz”: Damien De la Tour, Cahir Mawr Dyffryn, Sweers, Nilfgaardzki Rycerz.
  • Cesarska Formacja: umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Wzmocnij sojuszniczą jednostkę o 2. Ładunki: 4. Kiedy wszystkie ładunki zostaną wykorzystane, przenieś jednostkę Żołnierza ze swojej talii na jej wierzch”.
  • Mistrz Kamuflażu: koszt werbunku zmieniono z 8 na 4, umiejętność zmieniono na „Na koniec każdej sojuszniczej tury wzmocnij tę kartę o 1, jeśli któryś z wrogów jest zablokowany”.
  • Łowca Niewolników: siłę zmieniono z 1 na 3, umiejętność zmieniono na „Asymilacja. Rozmieszczenie: Zadaj wrogiej jednostce 2 pkt obrażeń”.
  • Niewolnicza Piechota: siłę zmieniono z 5 na 4, koszt werbunku zmieniono z 7 na 5.

Syndykat

  • Krwawa Rozrywka: zysk zmieniono z 3 na 4.
  • Kongregacja: koszt werbunku zmieniono z 6 na 5.
  • Wieczorna Zdobycz: zysk zmieniono z 3 na 4.
  • Stróż Wiecznego Ognia: poprawiono opis, by lepiej odpowiadał jego umiejętności.
  • Novigradzka Sprawiedliwość: koszt werbunku zmieniono z 11 na 12.

Poprawki

  • Naprawiono nieaktualne kwestie głosowe wprowadzone w poprzedniej poprawce, dodano brakujący postprocessing kilku postaci.
  • Usunięto błąd, na skutek którego Regis: Żądza Krwi mógł celować swoją umiejętnością w sojusznicze jednostki.
  • Liczne poprawki i ulepszenia opisów kart.

Poniżej możecie obejrzeć z film z wyjaśnieniem zmian:

Aktualizacja 4.0 – Meteorytowy Pył

Musicie również pamiętać, że aktualizacja 4.0 wprowadzi również zmiany w ekonomii Gwinta. Mianowicie chodzi o Meteorytowy Pył, którego rola zostanie trochę zmieniona. Jak informowali twórcy jakiś czas temu większość pak i ozdób będzie można kupić wyłącznie za realne pieniądze. Co oznacza, że możliwość kupienia części z nich za Meteorytowy Pył nie będzie już dostępna po najbliższej aktualizacji. Zaznaczono, że część ozdób po aktualizacji nadal będzie można kupić za Meteorytowy Pył, ale nie określono, które z nich będą miały tą możliwość.

Tak więc jeśli macie zapasy Meteorytowego Pyłu oraz nie chcecie kupować ozdób za prawdziwą walutę to jest ostatni moment, by wyposażyć się w niektóre bibeloty poświęcając na to pył. Ciągle za Meteorytowy Pył będzie można transmutować karty z ich zwykłych wersji w animowane, premium.

Możecie o tym przeczytać w oficjalnym wpisie Gwinta.

Jak Wam się podobają zmiany, które przyniesie aktualizacja 4.0? Myślicie, że wpłyną one pozytywnie na Gwinta? Będziecie grać w nowy dodatek Żelazna Wola? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!


Jesteś fanem Wiedźmina?

Jeśli jesteś fanem uniwersum Wiedźmina na pewno zainteresują Cię poniższe wiedźmińskie pozycje. Wybraliśmy dla Was wyjątkowe, mniej znane figurki przedstawiające bohaterów Wiedźmina, a co za tym idzie i Gwinta.

Poniżej możecie sprawdzić oferty mniej popularnych figurek wiedźmińskich, ale ceny, szczególnie trzech pierwszych są przerażająco wysokie. Mimo wszystko zobaczcie ich perfekcyjne wykonanie (na prawdę warto!).

Duże figurki od Prime 1 Studio, nawet 56 centymetrowe!

Również interesujące figurki od Dark Horse:

Może któraś z nich Was zainteresuje.

Podobne: