Piąty etap Podróży – historia, zadania

piąty etap podróży

W ubiegłym tygodniu rozpoczął się piąty etap Podróży. Przypomnijmy, że Podróż jest nowym systemem postępów, który został wprowadzony do Gwinta wraz z ostatnią aktualizacją.

Piąty etap Podróży prezentuje kolejny, nowy fragment opowieści o przygodach Geralta i Jaskra. Jak możemy dowiedzieć się z poprzednich części, wydarzenia w niej przedstawione mają miejsce na festynie w Gulecie, gdzie Jaskier znowu wpada w kłopoty, z których ratuje go wiedźmin Geralt z Rivii. Poznaliśmy także nowe zadania, które pozwalają przyśpieszyć swój postęp w Podróży. Jeśli nie czytaliście poprzednich fragmentów możecie zapoznać się z nimi w naszych poprzednich artykułach lub znaleźć je bezpośrednio w Gwincie:

Poniżej możecie przeczytać z fragmentem historii piątego etapu.

Podróż – V etap

Jaskier

“Gdy sytuacja została już opanowana, Jaskier ucałował wyratowaną dziewkę i poszedł w swoją stronę, ku dzielnicy uciech dokładnie. Z wiedźminem się nie żegnał, albowiem słowa w takich chwilach były mężczyznom zbędne, a całować go przecież nie zamierzał.

Białowłosy zatrzymał jednak barda, ani chybi będąc pod wrażeniem jego talentów – zarówno tych artystycznych, jak i do bitki. Niemniej, zrazu onieśmielony, burknął tylko, że miał życzenie porozmawiać. Dopiero później przypomniał sobie o manierach i przedstawił się jako Geralt z Rivii. Czego zaś nie rzekł głośno, a co widać było jak na dłoni, to to, że łaknął towarzystwa.

Innego jeno niż w zamtuzie.

Jako pretekst wykorzystał fakt, że właśnie zostawili za sobą grupę wściekłych zbirów, toteż nierozsądnie byłoby się rozdzielać. Jaskier z łatwością jednak przejrzał motywacje wiedźmina. Tamten pewnikiem rzadko miał okazję sobie z kimś pogwarzyć, no może poza koniem, aż tu nagle trafił na poetę, erudytę...

Krótko mówiąc: kompana idealnego. I potrzebował go, co okazywał nieco nieumiejętnie. By nie rzec: dupowato.

Poszli więc razem.

Bard i wiedźmin.”

Geralt

“Gdy napastnicy leżeli już na ziemi, a dziewka okryła swe wdzięki, Geraltowi przestał się zgadzać rachunek ludzki. Brakowało jednego poety. Wiedźmin miał zaś do niego kilka pytań.

Na szczęście, nadobny propagator kultury nie uciekł daleko.

Geralt dostrzegł go jeszcze w tłumie nieopodal podium. A chwycił podobnie jak osiłki – za kolorowe fraki. Młodzik, zrazu wystraszony, szybko odzyskał rezon. Przytrzymując kapelusik z czaplim piórem, uprzejmie skłonił głowę i przedstawił się jako Jaskier. Obiecał również odpowiedzieć na wszelkie pytania, jeśli tylko wiedźmin uda się nim w ustronniejsze miejsce.

Do burdelu.

Jako pretekst wykorzystał fakt, że wczoraj zostawił tam swój skromny dobytek, a teraz rozsądnie byłoby go zabrać i czym prędzej opuścić miasto. Zważywszy że napastnicy zaraz się pozbierają, Geralt rozumiał troski poety.

Tamten nie wyglądał na wprawionego pięściarza, mocny był co najwyżej w gębie, aż tu nagle trafił na wiedźmina, zabijakę… Krótko mówiąc: darmowego ochroniarza. I potrzebował go, co okazywał dosyć niesubtelnie. By nie rzec: desperacko.

Poszli więc razem.

Wiedźmin i bard.”

Zadania Jaskra:

  • Taktyczny odwrót [20 punktów]
    Zagraj jednostki z przenoszeniem w liczbie 10
  • Nieproszone towarzystwo [20 punktów]
    Zagraj karty szpiegów w liczbie 10
    Karty posiadające status Szpieg w Gwincie: Vernon Roche, Joachim de Wett, Cantarella, Książę Vilem, Roderik z Dun Tynne, Sabrina Glevissig, Krowie Truchło, Emisariusz, Agentka Księżnej.

  • Wielkoduszny gest [20 punktów]
    Wzmocnij jednostki w liczbie 15

Zadania Geralta (premium):

  • Braki w ludziach [20 punktów]
    Ukończ rozgrywki (10) w dowolnym trybie online
  • Pościg [20 punktów]
    Zagraj karty z umiejętnością “Zablokuj” w liczbie 10
    Karty posiadające umiejętność “Zablokuj” w Gwincie: Sklep: Paladyn, Kaganiec Vigo, Aguara, Letho z Gulety, Kurt, Djange Frett, Margarita Laux-Antille, Ciaran, Morenn, Egan, Dorregaray z Vole, Zaklęcie Kompresji, Kajdany z Dwimerytu, Pohańbiony Pięściarz, Konnica Dywizji Alba, Łowca van Moorlehemów.

  • Razem raźniej [20 punktów]
    Zagraj jednostki z Więzią w liczbie 10
    Karty posiadające umiejętność “Więź” w Gwincie: Przewodnik Karawany, Niedyskretna Kokota, Pachołek Porąbańców, Mówca Klanu Kruka, Krasnoludzki Wóz Bojowy, Mahakamski Traper, Treser Tuirseach, Wąpierz, Zaklinaczka z Cintry, Żebrak.

Jak Wam się podoba nowy system postępów – Podróż, a także historia, którą ona opowiada, szczególnie piąty etap Podróży? Który poziom Podróży już zdołaliście osiągnąć? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.


Jesteś fanem Wiedźmina?

Jeśli jesteś fanem uniwersum Wiedźmina na pewno zainteresują Cię wiedźmińskie puzzle z najnowszej serii, widnieją na nich wizerunki postaci ze świata Wiedźmina. Mówiąc ściślej, na puzzlach możemy podziwiać grafiki identyczne jak te w Gwincie.

Poniżej możecie sprawdzić oferty puzzli z serii 1. w atrakcyjnych cenach (na prawdę warto!):

A niżej wiedźmińskie puzzle z serii 2. w atrakcyjnych cenach:

Podobne: