Aktualizacja 10.7 – lista zmian

Nadeszło Czarne Słońce, a wraz z nim aktualizacja 10.7 do Gwinta. W tym miesiącu graczy Gwinta czeka wiele zmian, szczególnie za sprawą nowego dodatku do Gwinta o nazwie Czarne Słońce. Wprowadzony 5 lipca dodatek dodaje do gry 27 nowych kart, po 4 dla każdej frakcji oraz 3 neutralne. Gracze doczekali się długo oczekiwanej karty Renfri oraz powiązanej z jej historią kartą czarodzieja Eltibalda. Musimy przyznać, że mroczny dodatek prezentuje się bardzo ciekawie i zachęca do przetestowania nowych kart. Wraz z nowymi kartami gra otrzymała także nowe słowa kluczowe: Nasycenie, Łaska i Starcie oraz nowy tryb sezonowy Rozpoznanie Bojem.

Od teraz też zmieniające się karty będą faktycznie ewoluować, a więc zachowają wartość swojego pancerza, statusy, nasycenie zdolności oraz zmiany siły.

Standardowo niektóre karty zostały zbalansowane lub zostały zmienione im umiejętności.

Wszystkie zmiany możecie przejrzeć poniżej lub na oficjalnej stronie Gwinta.

Aktualizacja 10.7 – lista zmian

Nowe elementy gry

  • Karty Czarnego Słońca – wieszcz nieuchronne nadejście Czarnego Słońca lub dołącz do Renfri, by dokonać zemsty na jego prorokach. Pojawią się po cztery nowe karty dla każdej frakcji oraz trzy karty neutralne.
  • Nowe słowo kluczowe: Nasycenie – status, który dodaje efekty lub kategorie do karty. Usunięcie tego statusu spowoduje również usunięcie wszystkich dodanych efektów i kategorii. Blokada dezaktywuje umiejętności nasycenia.
  • Nowe słowo kluczowe: Łaska – za pierwszym razem, gdy moc tej jednostki będzie równa lub wyższa od podanej wartości, uruchom tę zdolność. Jeśli warunek jest spełniony już w momencie wyłożenia karty na pole bitwy, uruchom tę zdolność natychmiast.
  • Nowe słowo kluczowe: Starcie – jednostki jednocześnie zadają sobie nawzajem obrażenia zgodne z ich siłą.
  • Nowy tryb sezonowy: Rozpoznanie bojem – ustaw się w kolejce z wybraną przez siebie frakcją – twoja talia zostanie zastąpiona gotową talią dla tej samej frakcji zawierającą karty z nowego dodatku!

Zmiany – aktualizacja 10.7

  • Zmieniające się karty (Auberon, Uzurpator, Viraxas, Eithné, Harald An Craite i Jakub)… ewoluują! Oznacza to, że w przeciwieństwie do tradycyjnych transformacji pancerz, statusy, nasycenie zdolności i zmiany siły zostaną zachowane wskutek tego procesu.

Neutralne

  • Alzur – posiada teraz kategorię Rycerz.
  • Olgierd: Nieśmiertelny – siłę zmieniono z 8 na 10.
  • Zdobna kadzielnica

Koszt werbunku zmieniono z 9 na 10.

Zdolność zmieniono na:

REKLAMA

REKLAMA

Wzmocnij sojuszniczą jednostkę o wartość równą obrażeniom, jakie otrzymały wrogie jednostki w tej turze, lub zadaj wrogiej jednostce taką ilość obrażeń, o jaką zostały wzmocnione sojusznicze jednostki w tej turze.

  • Syanna – siłę zmieniono z 3 na 5.
  • Vivienne: Wilga – koszt werbunku zmieniono z 10 na 9.

Potwory

  • Król Auberon: Najeźdźca – przekształcenie zastąpiono ewolucją.
  • Nekker Wojownik

Siłę zmieniono z 4 na 7.

Zdolność zmieniono na:

Rozmieszczenie: Jeśli ta karta nie aktywuje żadnej twojej jednostki z pokrzepieniem, zadaj jej 3 pkt obrażeń i nasyć ją zdolnością Pokrzepienie.

Skellige

  • Arnaghad – opis karty zmieniono tak, by zawierał nowe słowo kluczowe Starcie.
  • Gedyneith – nazwę karty zmieniono na „W cieniu Gedyneitha”.
  • Crach an Craite – opis karty zmieniono tak, by zawierał nowe słowo kluczowe Starcie.
  • Harald An Craite; Łupieżca – przekształcenie zastąpiono ewolucją.
  • Meluzyna – Zasłonę zastąpiono umiejętnością Rozmieść: zyskaj Zasłonę.

Królestwa Północy

  • Królewska inspiracja

Premię werbunku zmieniono z 16 na 15.

Zdolność zmieniono na:

Rozkaz: Wzmocnij sojuszniczą jednostkę o 5.

Jeśli aktywowało to łaskę sojuszniczej jednostki, odśwież Rozkaz i zmniejsz wzmocnienie o 1.

REKLAMA

  • Reynard Odo

Siłę zmieniono z 6 na 7.

REKLAMA

Koszt werbunku zmieniono z 9 na 8.

Zdolność zmieniono na:

Za każdym razem, gdy zagrasz jednostkę, wzmocnij ją o 1.

Łaska 12: Wzmocnij wszystkie wzmocnione sojusznicze jednostki o 1.

  • Vandergrift
  • Koszt werbunku zmieniono z 8 na 9.
  • Ma teraz nową część umiejętności:

Łaska 12: Zyskaj wytrzymałość.

  • Miecz Vandergrifta

Zdolność zmieniono na:

Rozmieszczenie: Zadaj wrogiej jednostce 5 pkt obrażeń.

Śmiertelny cios: Zachowaj bazową siłę zniszczonej jednostki. Następnym razem, gdy zagrasz jednostkę, wzmocnij ją o zachowaną wartość, następnie zniszcz tę kartę.

  • Książę Viraxas; Wygnaniec – przekształcenie zastąpiono ewolucją.
  • Windhalm z Attre – dodano nową część umiejętności: Łaska 10, Rozkaz: Zyskaj tarczę.
  • Rycerz z Cintry – dodano nową część umiejętności: Łaska 6: Wzmocnij tę kartę o 2.
  • Szaleńcza szarża

Zdolność zmieniono na:

Wzmocnij sojuszniczą jednostkę o 5 i daj jej 2 pkt pancerza.

Jeśli jest to Rycerz, daj mu również witalność (2).

  • Redański Rycerz – dodano nową część umiejętności: Łaska 8: Wzmocnij sąsiadujące jednostki o 1.

Scoia’tael

  • Eithné: Młoda Królowa, Matka – przekształcenie zastąpiono ewolucją.
  • Percival Schuttenbach – koszt werbunku zmieniono z 7 na 6.
  • Młoda driada – siłę zmieniono z 4 na 5.
  • Wyrocznia – koszt werbunku zmieniono z 5 na 6.
  • Zaklinaczka Puszczy – siłę zmieniono z 4 na 3, koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.

Nilfgaard

  • Glynnis aep Loernach – koszt werbunku zmieniono z 7 na 6.
  • Uzurpator: Oficer, Generał – przekształcenie zastąpiono ewolucją.

Syndykat

  • Jakub, Cudowne Dziecko; de Aldersberg – przekształcenie zastąpiono ewolucją.
  • Passiflora

Zmieniono nazwę na „Pewnej nocy w Passiflorze”.

Zdolność zmieniono na:

Fatum.

Scenariusz: Przejdź krok dalej za każdym razem, gdy zagrasz Niepostrzeżonego.

Prolog: Stwórz Niedyskretną Kokotę w tym rzędzie.

Rozdział 1: Stwórz Novigradzkie Kokoty w tym rzędzie.

Rozdział 2: Zyskaj 6 monet.

  • Szablozęby – koszt werbunku zmieniono z 7 na 6.
  • Uliczny dealer – posiada teraz znacznik Niepostrzeżeni.
  • Mag Salamandry – koszt haraczu zmieniono z 4 na 5.

W lipcu premierę miał również pierwszy dodatek single player do Gwinta o nazwie Mag Renegat, więcej informacji pod tym linkiem.

Co sądzicie o zmianach, które wprowadza aktualizacja 10.7? Podzielcie się swoim zdaniem w komentarzach. Sprawdźcie również naszą bazę talii.


Jesteś fanem Wiedźmina?

Jeśli jesteś fanem uniwersum Wiedźmina na pewno zainteresują Cię słuchowiska czterech książek z serii Wiedźmin Andrzeja Sapkowskiego. Cztery nagrane do tej pory słuchowiska pozwolą Ci w pełni zanurzyć się w świat Wiedźmina i głębiej przeżywać historię Geralta z Rivii i jego towarzyszy znanych z kart Gwinta.

Poniżej możecie sprawdzić oferty słuchowisk w atrakcyjnych cenach (na prawdę warto!):

REKLAMA

Niektóre z linków w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Po ich kliknięciu, a następnie przejściu na stronę wybranego sklepu oraz za dokonanie zakupu, otrzymujemy prowizję, która przyczynia się do rozwoju i utrzymania portalu.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Już wychodzisz? Mamy tutaj jeszcze kilka ciekawych artykułów, które mogą Ci się spodobać:

A może idziesz grać w Gwinta? W takim razie spójrz na ciekawe talie:

×
0
Podziel się swoim zdaniem, skomentuj artukuł.x