Krwawa Klątwa zbliża się do Gwinta wielkimi krokami. W związku z tym twórcy Gwinta, CD Projekt RED również nie zwalniają tempa i ciągle zaskakują nas nowymi kartami do Gwinta. Karty prezentują się na prawdę świetnie.
Na potwierdzenie tych słów polecamy zobaczyć ostatnio udostępniane karty, o których również pisaliśmy. Znajdziecie je w tych artykułach:
- Znamy nowe karty z Krwawej Klątwy
- Krwawa Klątwa – kolejna porcja nowych kart
- Krwawa Klątwa – ujawniono nowe karty
- Krwawa Klątwa – nowe karty i umiejętności
- Krwawa Klątwa – informacje o dodatku
Umiejętności nowych kart w dużej mierze posiadają nowe słowa kluczowe, które opisywaliśmy w tym artykule. Dodatek Krwawa Klątwa przede wszystkim skupia się na wampirach, ale nie wszystkie nowe karty prezentują te przerażające istoty. To rozszerzenie do Gwinta wprowadzi wiele postaci z Wiedźmin 3: Krew i Wino, którego fabuła była powiązana z wampirami. Gdzie jednymi z głównych bohaterów byli Regis i Dettlaff, który to w przypadku Krwawej Klątwy jest sprawcą całego zamieszania.
Wśród wcześniej ujawnionych kart z Wiedźmina 3: Krew i Wino mogliśmy już podziwiać m.in: Vivienne, Gregorie z Gorgony, Roderik z Dun Tyne czy Palmerin de Launfal.
Poznaliśmy kolejne karty, które również przedstawiają interesujące, znane i nie, postacie ze świata Wiedźmina. Możecie zapoznać się z ich grafikami i umiejętnościami.
Nowe karty – Krwawa Klątwa
Poniżej przedstawiamy nowe karty, które zostały zaprezentowane niedawno.
Inspirująca ballada
Daj witalność sojuszniczej jednostce na 6 tur.
Poskramiacz
Rozmieszczenie: Zadaj wybranej jednostce wroga 2 pkt obrażeń. Jeśli masz w ręku Taktykę, daj tej jednostce krwawienie na 2 tury.
Zaklinaczka z Cintry
Rozmieszczenie, daleki zasięg: Daj sojuszniczej jednostce witalność na 2 tury.
Więź: Zamiast tego daj sojuszniczej jednostce witalność na 4 tury.
Młoda Driada
Harmonia
Agentka księżnej
Rozmieszczenie: Przemień jednostkę w bazowy egzemplarz brązowej jednostki wroga.
Sztukmistrz z Cintry
Rozkaz: Zadaj wybranej jednostce 1 pkt obrażeń.
Ładunki: 1. Daj tej jednostce ładunki (1) za każdym razem, gdy zagrasz Maga.
Portal
Wezwij ze swojej talii 2 losowe jednostki o koszcie zaopatrzenia 4 po obu stronach tej jednostki.
Szkarłatna Klątwa
Zniszcz sojuszniczą jednostkę, a następnie zastosuj efekt rzędu krwawy księżyc w obu sojuszniczych rzędach. Jego czas działania w turach będzie równy sile zniszczonej jednostki. Krwawy księżyc: Na początku każdej sojuszniczej tury wzmocnij losowego wampira w tym rzędzie o 2.
Pasowanie na rycerza
Losowo rozdziel 6 pkt wzmocnienia pomiędzy jednostkami w sojuszniczym rzędzie.
Woda Brokilonu
Stwórz i wezwij Młodą Driadę do sojuszniczego rzędu. Jeśli kontrolujesz Driadę, zamiast tego stwórz i wezwij 2 Młodych Driad do sojuszniczego rzędu.
Kraina Tysiąca Baśni
Rozmieszczenie: Zagraj kartę specjalną ze swojej talii.
Fauve
Rozmieszczenie: Zagraj kartę Mistyczną ze swojej talii.
Regis: Żądza Krwi
Rozmieszczenie: Zadaj wybranej jednostce 4 pkt obrażeń.
Zasięg: 2.
Śmiertelny cios: Wygnaj zniszczoną jednostkę.
Protofleder
Rozmieszczenie: Zadaj wybranej jednostce wroga 3 pkt obrażeń. Dominacja: Zamiast tego wykradnij jednostce wroga 3 pkt siły.
Damien De la Tour
Rozkaz: Odśwież umiejętność swojego dowódcy.
Kudkudak
Rozmieszczenie: Oczyść sąsiadujące jednostki.
Sigvald
Rozkaz: Zadaj wybranej jednostce 1 pkt obrażeń.
Zasięg: 2. Odnowienie: 1.
Szał: Zamiast tego zadaj wybranej jednostce 2 pkt obrażeń.
Knut Okrutny
Rozmieszczenie: Zadaj sojuszniczej jednostce po prawej obrażenia równe połowie jej siły, a następnie zadaj wybranej jednostce wroga takie same obrażenia.
Tańcząca Gwiazda
Zniszcz artefakt lub zadaj jednostce 3 punkty obrażeń.
Północne Wiatry
Zadaj jednostce 4 punkty obrażeń.
Śmiertelny Cios: Wygnaj ją.
Kolejny raz trzeba przyznać, że graficznie karty wyglądają bardzo ładnie. Grafika Regisa, Fauve, Młodej Driady czy Sztukmistrza z Cintry prezentują się jednym słowem fenomenalnie. Co do umiejętności to można powiedzieć dla każdego coś dobrego. Szereg możliwości w jaki sposób będzie można rozegrać grę powiększa się. Mamy tutaj karty wzmacniające nowe umiejętności i słowa kluczowe jak Witalność, Oczyszczanie, Śmiertelny Cios, Więź, Harmonię, Krwawy Księżyc oraz szereg kart zadających obrażenia. W najbliższym czasie można się spodziewać wzrostu graczy z taliami silnie kontrującymi. Możliwości grania nowymi kartami jest na prawdę dużo, ostateczny kształt popularnych talii i wykorzystywanych kart poznamy oczywiście po premierze Krwawej Klątwy. Trzeba mieć tylko nadzieję, że w praktyce dodatek okaże się świetnie zbalansowany, bo przy takiej ilości nowych kart może być różnie, a nie chcemy chyba powtórki z pamiętnej aktualizacji świątecznej.
Wszystkie ujawnione karty możecie zobaczyć na oficjalnej stronie Gwinta lub w naszych poprzednich artykułach.
A Wam jak podobają się nowe karty? Macie już swoje ulubione, które na pewno trafią do Waszych talii? Która talia wydaje się Wam na zbyt silną? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach poniżej.
Jesteś fanem Wiedźmina?
Jeśli jesteś fanem uniwersum Wiedźmina na pewno zainteresują Cię różne, zamieszczone poniżej, związane z Wiedźminem rzeczy. Wybraliśmy dla Was najciekawsze przedmioty, które możecie obejrzeć poniżej, a także ocenić i porównać aktualne ceny oraz możliwość kupna:
- Wiedźmin Trylogia
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (Edycja Specjalna 2.0)
- Zestaw książek o Wiedźminie w wyjątkowym pudełku
- Książka Art Of The Witcher Card Game
- Bardzo ładnie zrealizowany audiobook – Krew Elfów
- Komiks Wiedźmin Tom 1. – Dom ze Szkła
- Komiks Wiedźmin Tom 2. – Dzieci Lisicy
Może któraś z powyższych rzeczy Was zainteresuje.
Niektóre z linków w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Po ich kliknięciu, a następnie przejściu na stronę wybranego sklepu oraz za dokonanie zakupu, otrzymujemy prowizję, która przyczynia się do rozwoju i utrzymania portalu.