Jak wspominaliśmy w poprzednim wpisie już od dłuższego czasu można było przypuszczać, że niedługo do Gwinta zawita dodatek, który wprowadzi większą ilość ilość nowości i zmian. Głównie nowych kart i mechanik, które urozmaicą Gwinta. Tak też się stało i CD Projekt RED oficjalnie zapowiedział duży dodatek do Gwinta o nazwie Krwawa Klątwa. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami i przeciekami Krwawa Klątwa tematycznie powiązana jest z wampirami i właśnie z nimi w roli głównej prawdopodobnie uświadczymy najwięcej nowości.
Jak możemy przeczytać na stronie Gwinta główną postacią tego dodatku jest wampir wyższy Dettlaff van der Eretein, którego mogliśmy już poznać w rozszerzeniu do Wiedźmina 3 – Krew i Wino, gdzie jego losy mogły potoczyć się różnie w zależności od wyborów gracza. Wstęp fabularny do tej historii jak podają twórcy jest następujący: wspomniany wampir rzucił klątwę, a raczej przeprowadził mroczny rytuał , w wyniku jego działania ludzie na Ziemi zostali skażeni, a Księżyc przybrał krwisty kolor. Co gorsza ze snów pobudziły się przeróżne, nieznane monstra, które teraz łakną krwi. Z tego powodu oczywiście nikt nie może czuć się bezpieczny. Tak prezentuje się krótki wstęp do tej historii. Poniżej można przeczytać wersję podaną przez CD Projekt RED na oficjalnej stronie Gwinta:
GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana
Wschodzi Krwawy Księżyc. To czas szaleństwa i rozpaczy, to czas Krwawej Klątwy. W wyniku mrocznego rytuału przeprowadzonego przez potężnego wampira wyższego, Dettlaffa van der Ereteina, księżyc przybrał barwę krwi a ziemia i jej mieszkańcy zostali skażeni. Nieznane dotąd potwory przebudziły się ze snu i są żądne krwi — nikt nie jest bezpieczny. Czy dołączysz do Dettlaffa w poszukiwaniu zemsty i zniszczenia, czy może wybierzesz walkę w obronie niewinnych?
Jak sugeruje ostatnie zdanie do graczy będzie należał wybór, czy poprzeć wampira Dettlaffa i szukać z nim zemsty czy też przeciwstawić mu się i bronić niewinnych, w domyśle z pewnością ludzi, łatwych celów łaknących krwi wampirów. Na tą chwilę nie wiadomo jak ta historia będzie wyglądać, jak bardzo będzie rozbudowana oraz w jaki sposób twórcy zdecydują się ją zaimplementować w grze. Może będzie to coś w stylu pojedynku frakcji, gdzie każdy gracz na początku obierze stronę, którą chce popierać i liczba wygranych pojedynków karcianych będzie zaliczana na poczet tej drużyny. A może całość będzie bardziej złożona, na co zresztą się zapowiada, i dodatek będzie przypominał znane z bety, wydarzenia okolicznościowe, w których gracze mieli do przejścia kilka zagadek, co na pewno byłoby dużo ciekawsze. Możliwe też, że twórcy przygotowali coś całkowicie nowego, w końcu Krwawa Klątwa zapowiadana jest z całkiem dużym rozmachem jak na dodatek. Mam nadzieję, że tak właśnie będzie i w dniu premiery ujrzymy w Gwincie zadania fabularne z możliwością rozegrania na wiele sposobów.
W dalszej części informacji o dodatku możemy przeczytać:
GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana
Przed Krwawą Klątwą nie ma ucieczki — każda frakcja musi stawić czoła śmiertelnemu niebezpieczeństwu. Driady Brokilonu, cintryjscy magowie, rycerze Toussaint, kultyści Svalblod i krwiożercze wampiry stoczą walkę, która zadecyduje o losach wiedźmińskiego świata.
Słowa te potwierdzają, że szykowany jest jakiś specjalny event, w którym wezmą udział wszystkie frakcje. Można też po części wywnioskować jakie typy kart otrzymają dane frakcje. Zgodnie z powyższą informacją dla Scoia’tael byłyby to driady, Królestw Północy – jednostki z Cintry, Skellige – kultyści Svalblod, Potwory – wampiry i Nilfgaard – jednostki z Toussaint, co pewnie niektórych zasmuci, jak liczyli, że Toussaint może zostać oddzielną frakcją. Jak by nie było włączenie kart Toussaint do frakcji Nilfgaardu jest jak najbardziej zasadne, gdyż księstwo to jest podległe cesarstwu. Wynik walki ma zadecydować o losach wiedźmińskiego świata.
Wstępnie twórcy ujawnili 5 nowych kart, które wejdą do Gwinta wraz dodatkiem Krwawa Klątwa. Poniżej możemy im się przyjrzeć i przede wszystkim poznać ich umiejętności, a także nowe mechaniki i archetypy.
Windhalm z Attre
Tarcza
Jeśli na koniec sojuszniczej tury ta jednostka ma tarczę wzmocnij ją o 2.
Tarcza będzie miała działanie prawie identycznie jak to jakie miał znak Quen jeszcze w becie. Blokuje ona jeden atak, bez straty punktów. Sama karta wygląda interesująco, oznacza to też, że pewnie otrzymamy karty nadające jednostkom tarczę. Z pewnością nie łatwo będzie utrzymać na tej karcie tarczę, ale przynajmniej przeciwnik jeśli nie chce by jednostka ta była ciągle wzmacniania musi zmarnować jeden swój atak.
Driada Łowczyni
Harmonia
Rozmieszczenie: Zadaj wybranej jednostce wroga 2 pkt obrażeń. Jeśli przeżyła, daj jej truciznę.
W przypadku tej karty wprowadzone jest nowe słowo kluczowe – trucizna. Znacznik ten jest nadawany wrogiej jednostce. Jeden nie ma żadnego działania, jeśli jednostka zostanie drugi raz dotknięta trucizną zostaje zniszczona. Może to być całkiem silna broń do niszczenia wartościowych jednostek, do tej pory nie wiadomo czy będą karty, które pozwolą się pozbyć trucizny z karty. Driada Łowczyni posiada również umiejętność Harmonia, która powoduje, że karta ta będzie się wzmacniać za każdym razem gdy nowa rasa Scoia’tael pojawi się na polu bitwy. Wiemy więc z tego również, że CD Projekt wprowadzi nową rasę do Gwinta. Świetna wiadomość.
Wąpierz
Rozmieszczenie: Daj wybranej jednostce wroga krwawienie na 2 tury.
Więź: Zamiast tego daj jednostce wroga krwawienie na 4 tury.
Krwawienie będzie odejmowało jednostce siłę w każdej turze. Określona ilość tur w której działa krwawienie jest wyszczególniona w umiejętności karty. Ten efekt może być bardzo bolesny dla przeciwnika, odejmowane punkty co turę to nic miłego. W pewien sposób można porównać ten efekt do pogody zagranej na dany rząd. Oprócz tego do Gwinta wraca także Więź, znana z bety, ale teraz ma trochę inne działanie. Powoduje ona, że umiejętności drugiej zagranej karty z więzią są nieco silniejsze.
Pohańbiony Pięściarz
Rozmieszczenie, żądza krwi 3: Zablokuj tę jednostkę
Szał: Zniszcz tę jednostkę.
Nowa ujawniona karta Skellige stawia na synergię z liczbą rannych jednostek, czyli żądzą krwi. W tym przypadku jeśli wynosi ona 3 to jednostka jest blokowana. Przyglądając się tej karcie wbrew pozorom jest to korzystne, albowiem pięściarz posiada również nową umiejętność szał, która zgodnie z opisem na stronie Gwinta zniszczy tą jednostkę, jeśli jej siła spadnie do połowy, oczywiście tylko wtedy gdy nie jest zablokowana. To jak dotąd najsilniejsza z dotychczas opublikowanych kart, posiada 7 punktów siły.
Samum
Zadaj wybranej jednostce 3 pkt obrażeń.
Śmiertelny cios: Przenieś sąsiadujące z nią jednostki do drugiego rzędu.
Z pozoru całkiem zwykła karta, ale może być zmorom dla kart, które korzystają z przywiązania do konkretnego rzędu. Karta na początek zadaje 3 punkty obrażeń, jeśli jednostka, która była celem zostanie zniszczona, automatycznie dwie sąsiadujące z nią jednostki są przenoszone do drugiego rzędu, wszystko dzięki umiejętności Śmiertelny Cios. Umiejętność ta aktywuje się gdy cel karty został zniszczony i niekoniecznie musi być to przenoszenie do innego rzędu. Wygląda na to, że ujrzymy w nowym dodatku jeszcze inne karty z tą umiejętnością.
To do tej pory wszystkie udostępnione karty z nowego dodatku do Gwinta – Krwawa Klątwa. Systematycznie będą dodawane nowe karty, a będzie można je zobaczyć na oficjalnej stronie Gwinta w specjalnie przygotowanej galerii.
Zgodnie z zapowiedzią twórców dodatek Krwawa Klątwa wprowadzi do Gwinta ponad 100 nowych kart, w tym 31 neutralnych i po 14 dla każdej frakcji. Pewne jest więc, że dodatek sporo namiesza w używanych taliach i ogólnie pojedynkach między graczami, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że wprowadzone zostaną nowe umiejętności takie jak: harmonia, szał, więź, krwawienie, tarcza, trucizna czy śmiertelny cios, a może to jeszcze nie wszystkie nowości.
Poniżej można zobaczyć oficjalny zwiastun dodatku Krwawa Klątwa:
Teraz zostaje więc już tylko czekać na premierę dodatku, a wcześniej na ujawnienie nowych kart. Do tej pory wszystko wygląda bardzo ekscytująco, dodatek z pewnością zmieni i urozmaici Gwinta, a być może przyciągnie nowych graczy, co za pewne jest jednym z celów twórców. Interesująco też zapowiada się wątek fabularny, choć o nim nie wiemy do tej pory zbyt wiele.
Premiera Krwawej Klątwy zaplanowana jest na 28 marca 2019 roku na PC, PS4 i Xbox One. Nie pozostaje nic innego jak śledzić informacje na temat dodatku i czekać na premierę, dlatego też bądźcie cały czas z nami, staramy się ciągle dostarczać nowych informacji o Gwincie.
My już nie możemy doczekać się nowego dodatku, a Wy? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach poniżej. Co Wam się najbardziej podoba i czego oczekujecie.
Jesteś fanem Wiedźmina?
Główne postacie świata Wiedźmina można również kupić w formie całkiem dużych, wykonanych z najwyższą starannością figurek, które skutecznie uzupełnią każdą wiedźmińską kolekcję.
Figurek jest kilka, możecie zobaczyć je obejrzeć poniżej, a także je ocenić i porównać aktualne ceny oraz możliwość kupienia:
Może któraś z nich Wam się spodoba, bo prezentują się bardzo ładnie.
Niektóre z linków w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Po ich kliknięciu, a następnie przejściu na stronę wybranego sklepu oraz za dokonanie zakupu, otrzymujemy prowizję, która przyczynia się do rozwoju i utrzymania portalu.